niedziela, 12 lutego 2012

STOP! - Red Alert, czyli poszukiwany, poszukiwana

Witam serdecznie i ciepło! Wracam do blogowania, ponieważ za oknem zimno a ja mam właśnie przerwę międzysemestralną więc to już wystarczające powody, aby zabrać się za posta, w którym wiele się będzie działo.

I have winter break and I posted a view of my neighbourhood and my new dress <from sale>. I'm looking for <vintage> accessories to this dress. Maybe you help me :> I'm waiting for ideas! Greetings from cold Poland!


Tak właśnie wygląda moja okolica ostatnimi czasy. Baaardzo zimowo. 
Wracam już do spraw modowych. Dziś chciałam Wam pokazać sukienkę, którą zakupiłam podczas poświątecznych (jeszcze w 2011!) wyprzedaży. Zakupiłam ją z pewnym przeznaczeniem a teraz chcę prosić was o pomoc. Potrzebuje znaleźć do niej żakiet/marynarkę/bolerko/’coś’ co zakrywało by ramiona. Jednak nie chcę, aby była to klasyczna czarna marynarka <próbowałam już taką ‘klasyczną’ dopasować i efekt był słaby> , koronkowe bolerko czy krótkie futerkowe ‘coś’ <zwłaszcza, że to czego szukam będzie mi potrzebne w czerwcu>. Szukam czegoś oryginalnego zarówno w barwie, fakturze jak i kroju jednak nie ‘mega ekstrawaganckiego’. Wiem, jak zwykle wiele wymagam. Znalazłam kilka idealnych propozycji, jednak kilkakrotnie przewyższają one cenę samej sukienki. Dlatego w poszukiwaniach preferuję vintage shopy, sh bądź aukcje. Jeśli komuś wpadnie w oko, coś, co pasowało by do mojej ‘kreacji’ oraz za wszystkie podpowiedzi czy pomysły będę wdzięczna. Tym razem zdjęcia robione lustrzanką więc bardziej wyraźne ;)
Sukienka/dress - Tiffi %
Buty/high heels - Prima Moda

***

To kilka propozycji „wymarzonego” dodatku:

3 powyższe zdjęcia - bridelle.pl /projekty by Kaja Śródka
3 zdjęcia z celapiu.pl //stylizacja mojej ulubionej bloggerki Styledigger
***

Na koniec chciałam pokazać wam kolekcję a właściwie kilka zdjęć i <link do pokazu można znaleźć na yt> Elie Tahari. Kolekcja SS 2012 tego izraelskiego projektanta od razu wprowadziła mnie w lepszy nastrój. Aż kipi w niej od słońca, nieba, morza, piasku, kolorów czyli skojarzeń z wakacjami i ciepłymi/orientalnymi krajami, za czym w ostatnio bardzo mroźnej Polsce tak tęsknimy. Do tego wspaniałe połączenia materiałów, krojów. Pewnie i w tej kolekcji znalazłabym kilka 'dodatków' do mojej sukienki.

www.couturesnob.com
http://www.toutcefabuleux.com
http://www.toutcefabuleux.com
 toutcefabuleux.com
 asianmodelsblog.blogspot.com

***

Chciałam wskrzesić kącik kulturalny jak to jest w tytule bloga. Dziś chciałam wspomnieć moją ulubioną poetkę, która niedawno odeszła – Wisławę Szymborską. Nie będę wychwalać jej, ani jej poezji, bo w ostatnich dniach wiele dobrego na jej temat powiedziano. Za to chce powiedzieć, że była damą w każdym calu – w swoich podróżniczych kapeluszach, papierosem w ręku, do końca była Damą przez wielkie D. Chciałabym kiedyś w jej wieku wyglądać choć w połowie tak dobrze, promiennie i 'optymistycznie".

joyceke.typepad.com
press.pl
mmzielonagora.pl /fot. M. Kubik
swiatobrazu.pl /Agencja Gazeta

To jeden z moich ulubionych wierszy tej wielkiej poetki:

Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole świata,
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

Wczoraj, kiedy twoje imię
ktoś wymówił przy mnie głośno,
tak mi było, jakby róża
przez otwarte wpadła okno.

Dziś, kiedy jesteśmy razem,
odwróciłam twarz ku ścianie.
Róża? Jak wygląda róża?
Czy to kwiat? A może kamień?

Czemu ty się, zła godzino,
z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
Jesteś - a więc musisz minąć,
Miniesz - a więc to jest piękne.

Uśmiechnięci, wpółobjęci
spróbujemy szukać zgody,
choć różnimy się od siebie
jak dwie krople czystej wody.


Dwa razy nie zdarza się też ktoś taki, jak Pani Wisława.

Do następnego posta, bardziej casualowego - już niedługo // Next post soon!

3 komentarze:

  1. fajną masz tą czerwoną sukienkę;p
    wpadaj do mnie;*

    OdpowiedzUsuń
  2. love it girl!

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lov this post! Your red dress is amazing!! Would love for you to check out my latest post and tell me what you think!

    xx
    Caitlin
    http://hauteeyes.com

    OdpowiedzUsuń